Sosyal medya uzmanı, marka ya da isim bilinirliğini arttırmak ve pazarlama faaliyetlerini geliştirmek ile sorumlu kişiye verilen isimdir. Sosyal medya uzmanı aynı zamanda satışları arttırmak için strateji planlaması, uygulaması ve izlemesi gibi görevlere de sahiptir. Tüm markaların, firmaların sosyal medyanın gücü ile önemli ivme kazandığı bu dönemde işin büyük oranda yükü sosyal medya uzmanının üzerinde oluyor demek mümkün. Bu şartlar altında sosyal medya uzmanını tek bir görev tanımı ile sınırlamak imkânsız. Sosyal medya uzmanı yalnızca bir post paylaşımından ibaret bir göreve sahip değildir. Marka stratejilerinin oluşturulması ve bir anlamda markanın “sanal sesi” olması bakımından oldukça önemli bir konumdadır. Sosyal medya uzmanı aynı zamanda başarılı bir gözlemci olmak durumundadır. Sosyal medya satın alma davranışlarını iyice gözlemlemeli ve tüm stratejilerini yaparken göz önünde bulundurması gereken kalemleri takip etmelidir.