Logo Bir Firma İçin Neden Önemlidir?

Bir iş kurmaya giden tüm faktörleri düşündüğünüzde,  bir logo oluşturmak birinci öncelik gibi görünmeyebilir. “Belki de bir logoya ihtiyacım bile yoktur,” diye fısıldıyor küçük bir ses zihninizin arkasından. O sesi dinleme; daha fazla yanılamazdı. Bir logoya sahip olmak, markanızı başarılı kılmanın ayrılmaz bir parçasıdır – tam orada yüksek kaliteli ürünlere ve olumlu yönlendirmelere sahip olmak. Peki logo neden önemlidir? Dikkat çekmesi, güçlü bir ilk izlenim bırakması, marka kimliğinizin temeli olması, akılda kalması, sizi rekabetten ayırması, marka sadakatini teşvik etmesi ve hedef kitleniz tarafından beklenmesi nedeniyle.

Tüm bu noktalara daha yakından bakalım;

Dikkat Çeker

Dikkat süreleri bugünlerde kısa, özellikle de tüketicilerin. Mevcut durumda, şirketlerin potansiyel müşterileri ürünlerinin her türlü değerlendirmeye değer olduğuna ikna etmek için yaklaşık 2 saniyesi var. Girin: Logonuz. Bir logo, izleyicilerin dikkatini hızla çekebilir ve bir şirketin temel değerlerini ilginç bir şekilde iletebilir. Tüketicilerin işletmenizi görünüşüne göre yargılamasına neden olan bu kısa dikkat süresi, şirketiniz adına konuşacak sağlam bir logonuz varsa, avantajınıza olabilir.

Güçlü Bir İlk İzlenim Bırakır

Bunu düzeltmek için tek şansınız var. Logo, bir şirketin tüketicilere ilk tanıtımıdır. İyi tasarlanırsa, halkın ilgisini çekebilir ve onları şirket hakkında daha fazla bilgi edinmeye davet edebilir; değilse, potansiyel bir müşteri tabanını yabancılaştırdınız ve temelde işinizi batırdınız. (Şaka yapıyoruz – bir nevi.) Bu ilk izlenim,  sattığınız ürün(ler) veya hakim olduğunuz niş üzerindeki mülkiyeti anında iletmenin yoludur  . Gelişmiş tutuşa sahip kadın basketbol topları sunuyor musunuz? Mali tavsiyeniz özellikle soloprenörler için faydalı mı? Logonuz, şirketinizi en başından profesyonel alanınızda bir otorite olarak tanıtır.

Marka Kimliğinizin Temeli

Başarılı marka bilinci oluşturma, müşterilerin duygularını etkileyecek basit ve basit bir hikaye anlatmakla ilgilidir. Ve logo tasarımının bir şirketin markasının yalnızca bir parçası olduğu doğru olsa da, markanın üzerine inşa edildiği tüm anlatı için temel görevi görür. Renkler , tonlar,  yazı tipleri  – bunların tümü, anlatmaya çalıştığınız hikaye  tarafından belirlenir ve logonuz bu hikayenin sahnesini oluşturur. Bu öğeler daha sonra logonuzdan tüm marka malzemelerinize (antetli kağıtlar, kartvizitler, açılış sayfaları, adını siz koyun) çevirecek ve somut, pazarlanabilir bir marka kimliği yaratacaktır.

Unutulmaz

Logo bir kimlik noktasıdır; müşterilerin markanızı tanımak için kullandıkları sembollerdir. İdeal olarak, insanların logonuzun görünümü ile şirketinizin yaptıklarının ve daha da önemlisi, onlara nasıl hissettirdiğinin hafızasını anında birleştirmelerini isteyeceksiniz. İyi bir logo görsel, estetik açıdan hoş bir unsur olduğu için, markanız hakkında tek başına şirketinizin adının yapamayacağı olumlu bir hatırlamayı tetikler. Ve eğer hepimiz dürüst olursak, hedef kitlenizden bazıları muhtemelen işletmenizin adını unutacaktır (kişisel olarak almayın – bu insan doğasıdır), ancak logonuzu hemen markanızın anılarıyla ilişkilendireceklerdir.

Sizi Rekabetten Ayırır

Logonuzla farklı olmaya cesaret edin, çünkü şirket logonuz tüketicilere işletmenizin neden benzersiz olduğunu söyler. Elbette, şehrinizde belki 50 tane daha kahve dükkanı vardır, ancak kendinizi  sürdürülebilirliğe adamış tek kahve dükkanınızdır  ve yeşil, dünyevi logonuz bu mesajı eve götürür. İyi tasarlanmış bir şirket logosu, şirketin geçmişinden (profesyonel, rahat, eğlenceli) misyonlarına (eğlence, verimlilik ve yenilik) kadar her şeyi doğru simge veya uygun yazı tipi aracılığıyla iletebilir. Diğer bir deyişle, logonuz hem değerlerinizi aktaran hem de tüketicilere neden rakipleriniz gibi olmadığınızı – daha iyi olduğunuzu gösteren bir forumdur.

Marka Bağlılığını Artırır

Benimle söyle: Tüketiciler tutarlılık ister.

Markanız büyüdükçe, logonuz geniş bir tüketici kitlesine daha tanıdık gelecek ve bu aşinalık sizin güvenilir ve erişilebilir olduğunuz algısını yaratıyor. Bir düşünün: Antrenman malzemeleri için alışverişe çıktığınızda ve aniden Nike swoosh ile eşofmanları gördüğünüzde, hemen satın almaya hazırsınız. Niye ya? Çünkü Nike kıyafetleriyle emin ellerde olduğunuzu bilirsiniz; Nike güvendiğiniz bir markadır. Güven, iyi tasarlanmış bir logo üzerine kuruludur ve marka sadakatini takip etmek hızlıdır. Sizden hoşlandıklarında müşterileriniz sizi tekrar tekrar arayacak ve ilk arayacakları şey logonuz olacaktır.

Kitleniz Bunu Bekler

Ve son ama en az değil: Logonuz, kitlenizin markanızdan herhangi bir iletişim gördüklerinde arayacağı ilk şeydir. Kartvizitler, el ilanları, reklamlar vb. tüm pazarlama materyallerinizin önünde ve merkezinde olmalıdır. Bir logonuz (ve göze çarpan bir logonuz) yoksa, işletmenizi hedef kitlenizin zihninde kalıcı kılma fırsatını kaçırıyorsunuz demektir.

Ek Sipariş

ajansvadiyenimedya diğer ilanları

Sitenizin Arama Motoru Optimizasyonunu Yapabilirim...

Fiyat 650.00 ₺